kosciol-z-napisem-wieczysta-adoracja
Start ¦wiadectwa i artyku³y Przeglad artyku³ów
Błąd
  • XML Parsing Error at 1:454. Error 9: Invalid character

Artyku³ o Sokó³ce na stronie onet.pl

Koronka do Jezusa Chrystusa w Naj¶wiêtszym Sakramencie


Na pocz±tku:
Ojcze nasz..., Zdrowa¶ Maryjo..., Wierzê w Boga Ojca...


Na du¿ych paciorkach:
Niech bêdzie pochwalony Przenaj¶wiêtszy sakrament, prawdziwe Cia³o i Krew Pana naszego, Jezusa Chrystusa.


Na ma³ych paciorkach:
O Jezu obecny w Przenaj¶wiêtszym Sakramencie - b±d¼ dla nas i ca³ego ¶wiata ¼ród³em ³aski ¿ycia wiecznego. (10 razy)


Na zakoñczenie:
Niech bêdzie pochwalony Przenaj¶wiêtszy sakrament, prawdziwe Cia³o i Krew Pana naszego, Jezusa Chrystusa. (3 razy)

Za pozwoleniem w³adzy ko¶cielnej
Kuria Metropolitalna Bia³ostocka
dnia 26 wrze¶nia 2011 r., nr 718/11/A
 

Audycja w Radiu Plus

Fragmenty audycji w Radiu Plus Warszawa
po¶wiêconej cudom eucharystycznym
z cyklu
Eteryczna Akademia Sztuki
z dnia 23 czerwca 2011 (Bo¿e Cia³o)
W rozmowie uczestnicz±:
Pan Marek Jaromski (prowadz±cy), Pan Zenon Zió³kowski, Ks. Boles³aw Szewc, Pan Pawe³ Kêska (realizator) oraz s³uchacze

1. Cia³o, sarx i soma
2. "Szkodliwo¶æ" cudów
3. Co to jest Cud?
4. Znaczenie cudów
5. Cud jest adresowany do konkretnego cz³owieka
6. Cud jest znakiem dla cz³owieka
7. W Eucharystii jest Cia³o Zmartwychwsta³ego Chrystusa
8. Cud w Lanciano
9. Cuda Eucharystyczne a spotkanie z Chrystusem
10. My¶l Benedykta XVI
11. Udzielanie siê Boga w Eucharystii
12. ¦wiadectwa adoruj±cych na Kole
13. Aby siê spotkaæ z Chrystusem Eucharystycznym
 

Sanktuarium wieczystej adoracji Eucharystii - fragment

SANKTUARIUM WIECZYSTEJ ADORACJI EUCHARYSTII ? ?RESPIRATOREM? DUCHOWYM DLA PIELGRZYMUJ¡CEGO KO¦CIO£A PO¦RÓD ?ZADYSZANEGO? ¦WIATA

Ks. dr hab. Marian Duda
Rektor Instytutu Teologicznego w Czêstochowie

?Eucharystia, pojêta jako zbawcza obecno¶æ Jezusa we wspólnocie wiernych
i jako jej pokarm duchowy, jest czym¶ najcenniejszym,
o Ko¶ció³ posiada na drogach historii?
[1].

Wstêp

Bêd±c nieustannie w drodze, Ko¶ció³ niesie w sobie ?skarb nie z tego ¶wiata? ? obecno¶æ ¯ywego, Eucharystycznego Jezusa Pana. Nieustannie celebruje on Jego Pami±tkê, karmi siê Nim, adoruje Go i dzieli siê Nim ze ¶wiatem, do którego jest pos³any. Celebracja Eucharystii, Komunia eucharystyczna oraz wyp³ywaj±ca z niej misja ewangelizacyjna, do której zachêcaj± zreszt± koñcowe s³owa Mszy ¶w. ?Id¼cie...?, maj± swój czas, miejsce i konkretn± formê. Równie¿ na adoracjê Eucharystii Ko¶ció³ znajduje czas, miejsca i ró¿norakie formy, gdy¿, jak uczy³ Jan Pawe³ II: ?W sposób realny [Chrystus] obecny jest tak¿e wtedy, gdy konsekrowany Chleb przechowywany jest w tabernakulum ?jako duchowe centrum wspólnoty religijnej i parafialnej?[2].

WiÄ™cej…
 

S³owo parafia pochodzi od ³aciñskiego s³owa parochia, czyli transkrypcji greckiego rzeczownika odczasownikowego paroikia, który oznacza ?trwanie po¶ród?. S³owo to pojawia siê w Li¶cie ¶wiêtego Paw³a do Efezjan, który pisze: ? nie jeste¶cie ju¿ obcymi i przybyszami (paroikoi), ale jeste¶cie wspó³ obywatelami ¶wiêtych?. S³owo paroikos zosta³o u¿yte na okre¶lenie pierwszych wspólnot chrze¶cijañskich, poniewa¿ ich cz³onkowie nie mieli sta³ego miejsca na ziemi, byli wiêc ? mieszkañcami niebios?, pielgrzymami w drodze do niebieskiej ojczyzny. Dzi¶ parafia oznacza wspólnotê chrze¶cijan na okre¶lonym obszarze nale¿±cym do diecezji. U ¼ród³a tego znaczenia s± nasze europejskie i chrze¶cijañskie korzenie. Do IV wieku wspólnoty chrze¶cijañskie gromadzi³y siê wokó³ biskupa w wiêkszych miastach. W IV wieku ewangelizacja zaczê³a ogarniaæ ¶rodowiska wiejskie. Parafie powstawa³y na ogó³ w wielkich posiad³o¶ciach ziemskich, lub wokó³ pustelni jakiego¶ mnicha budowano domy. Nastêpnie wznoszono ko¶ció³, najczê¶ciej z przylegaj±cym do niego cmentarzem. Biskup posy³a³ tam kap³ana. Mieszkañcy gromadzili siê na Msze ¶wiête, sprawowanie sakramentów, uroczysto¶ci i pogrzeby. Do takiej ma³ej, wydzielonej jednostki przylgnê³a nazwa ?parafia?. Opiekê nad ni± powierzono kap³anowi, który w imieniu biskupa kierowa³ grup± wiernych. Dzisiaj o¶rodkiem parafii jest ko¶ció³, w którym sprawowane s± Msze ¶wiête i pozosta³e sakramenty. Wierni gromadz± siê wokó³ proboszcza. Tu g³oszone i przyjmowane jest s³owo Bo¿e. Zanoszone s± modlitwy za wszystkich ludzi.
Zaloguj się, aby zobaczyć.
 

G³ówne menu

Logowanie